Hvordan går det egentlig?
I kan bruge fakta og resultater til at skabe større fokus på jeres budskab og målene for kampagnen. Efterhånden som resultaterne ”tikker ind” kan I formidle dem til kollegerne. Og gerne både før, under og efter kampagnen.
Hvad var det lige målet var?
Husk at gøre opmærksom på, hvorfor I laver kampagne lige nu. Hvad var det nu der var de helt konkrete mål for kampagnen?
Hvor langt er I nået?
Vi får ekstra energi og lyst til at en ekstra indsats, når vi får at vide, at det hele nytter noget. ”Hold da op – er vi allerede halvvejs?” Hep på kollegerne, så de får lyst til at kæmpe sig videre over målstregen. Husk at fortælle undervejs i kampagnen, hvordan det går. Det kan være på storskærmen, på opslagstavlerne eller ved personaleindgangen, hvor I byder kollegerne byde velkommen til endnu en dag.
Efter kampagnen – nåede I målet?
Så hurtigt som muligt efter kampagnen skal I formidle de konkrete resultater til alle kollegerne. Og har der været fejls undervejs, må de frem i lyset, så alle kan se, at fejl bliver til læring. Hvis I har sat meget konkrete mål for kampagnen, så har I lettere ved at måle resultaterne. Det kan give meget gode argumenter for de næste kampagner.