Del: - -

Ram målgruppen

Ram målgruppen midt i relevansen

Hvis jeres venner skal rammes af kampagnen skal kommunikationen være relevant for dem. Og det er dem, der afgør relevansen. Hvis ikke den føles relevant trækker de sandsynligvis bare på skuldrene og jeres kampagne kommer kun til at bidrage til den almindelige ”kommunikationsstøj”. Og når jeg vurderer, vil jeg sandsynligvis konkludere at ”kampagner ikke virker”.

Sådan bliver I relevante - et par eksempler

Hvis jeg laver fald-kampagne og det største problem i virkeligheden opleves som glider på glatte gulve, så er det ikke sikkert, at din kampagne føles relevant. Så er det måske fedtede gulve, der skal fokuseres på.

Hvis jeg ønsker at sætte fokus på øjenskader med batterisyre , hvor truck-batterier skifter, så skal kampagnen ikke nødvendigvis fylde hele virksomheden og omfatte alle kunder, men kun gennemføre det sted, hvor det er mest relevant og omfatte de folk, som foretager præcist den. aktivitet.
Brede generelle kampagner har svært ved at virke, mens specifikke målrettede kampagner taler bedre til målgruppen .

Tal til dem, så de lytter

Alle ved at sikkerhed og arbejdsmiljø er vigtigt. Når vi engang imellem glemmer det, er det fordi travlhed eller andre hensyn overtager opmærksomheden. Derfor bør jeg bruge mulighederne for at ramme jeres kollegaer med lidt humor eller vække til eftertanke. Brug korte præcise budskaber , der gerne må være lidt tvetydige, så modtageren kan trække på smilebåndet eller vækkes til eftertanke.

Spørgsmål I kan stille jer selv:

  • Hvem, helt specifik, ønsker vi at ”ramme” med budskabet?
  • Hvad er deres interesse?
  • Hvad kan vi sige, som de ønsker at lytte til?
  • Hvor færdes de og hvad læser de – kan vi være der med vores budskab?

Brug små videoer

Med korte videoer kan du formidle budskaberne til dine kolleger. De er vant til at se videoer på sociale medier og derfor kan du med fordel bruge små videoer på jeres intranet eller jeres interne Facebookgruppe.


Senest revideret den 06. november 2023