Ryd op og tag det hele ned igen
Husk at tage det hele ned igen. Det giver plads til andre budskaber, mens I forbereder den næste kampagne. Eller det skaber i det mindste en lille smule tomrum i kommunikationen. På den måde bliver dine kolleger klar til næste kampagne, næste budskab. En kampagne bør vare 2-4 uger og I bør gennemføre 3-4 kampagner om året for at fastholde opmærksomheden.
Husk at evaluere
Når I evaluerer kampagnen, kan I tage stilling til følgende:
Nåede I de mål, I havde sat jer? Kan I måle om arbejdsmiljøet er blevet bedre?
Hvordan fungerede kampagneelementerne? Hvilke var gode, mindre gode?
Tjek de enkelte kampagneelementer og vurdér om de var spændende nok, om budskaberne var klare, om der var en forståelig rød tråd gennem alle kampagnens elementer.
Husk at fejre succeserne
Det bliver sjovere at bidrage til arbejdsmiljøarbejdet, når I også har fokus på det, der lykkes. Det giver energi og motiverer, når vi husker at fejre det, vi er gode til og de mål vi nåede.