Kom i god tid og gør lokalet klart, så du har ro på og kan koncentrere dig om at få deltagerne til at føle sig tilrette efterhånden, som de ankommer.
- Gør mødelokalet klar inden mødestart (projektor, flipover, whiteboard med tusch mv.)
- Check at elektroniske hjælpemidler virker som de skal
- Begynd til tiden
- Byd velkommen, og lad deltagerne “lande” ved fx at fortælle hinanden parvist om, hvad der specielt optager dem på dagsordenen eller lidt om deres forventninger til mødet
- Fortæl formål og mål med mødet og gennemgå dagsordenen
- Aftal hvem der skriver beslutningsreferat
- Opsummér hvad der evt. skal gøres efter hvert punkt, hvem der gør det og hvornår
- Stop på en pæn måde snak, der ikke vedrører dagsordenen. Spørg eventuelt nysgerrigt, hvordan emnet har relevans for dagsordenen
- Aftal næste trin til opfølgning på mødet, inden I slutter. Aftal evt. dato for næste møde
- Evaluér mødet og hold fokus på forbedringer og ikke på fejl. Det behøver ikke at tage mere end fem minutter. Bidrog alle? Forslag til forbedring af gennemførsel og indhold
- Afslut så ingen er i tvivl om, hvornår det sker og sig tak for god mødedeltagelse
Hent Tjeklisten til gennemførsel af mødet som pdf her